cocoon

Bez ściemy - okiem komputerowca 2

Analiza sprzedaży Kacpoboxa IV

22.04.2020 autor: Tabok

Za nami kolejna edycja Kacpoboxów! Aż cóż to za cuda się działy podczas tej "sprzedaży"!
W tym wpisie postaram się przedstawić najciekawsze informacje na temat dystrybucji, a na końcu znajdą się wykresy i tabelki z zebranymi przeze mnie informacjami.

ZACZYNAJMY!

1. Oficjalna dystrybucja "Beauty Box by Kacper vol. 4" rozpoczęła się w poniedziałek (20.04.2020) o godzinie 20:00. Wg Kacpra początkowa liczba boxów wynosiła 980. Ostatni box został sprzedany dwa dni później o godzinie 16:19

2. Okazuje się jednak, że boxy były dostępne już od godziny 19:32 w liczbie 936 (link do kupienia był ten sam, co wcześniej)

3. Mimo braku informacji o rozpoczęciu sprzedaży, przed premierą (czyli do godziny 20:00) wyprzedało się 51 boxów. Warto zauważyć, że w tym czasie strona nie była w żaden sposób obciążona, ani reklamowana, a boxy mimo to znikały.

4. W czasie kolejnych 28 minut wyprzedało się 71 boxów. Tym razem średni czas oczekiwania na odpowiedź serwera wynosił około 80 sekund. Mam podejrzenie, że obiążenie te było generowanie sztuczne, aby zwiększyć wiarygodność tak dużej sprzedaży - tak samo jak w przypadku sprzedaży poprzedniego boxa.

5. Kolejne analigiczne okresy oraz sprzedaż wyglądają nastepująco:
Okres Liczba boxów
19:32 - 20:00 51
20:00 - 20:30 80
20:30 - 21:00 151
21:00 - 21:30 95
21:30 - 22:00 67
22:00 - 22:30 46
22:30 - 23:00 41
23:00 - 23:30 34
23:30 - 00:00 19


6. Kolejne boxy rozchodziły się w błyskawicznym tempie i kolejnego dnia po premierze o godzinie 18:23 zostało ich jedynie 10. Co ciekawe minutę później nastąpiło "cudowne rozmnożenie" i na stronie było już do kupienia 70. Ktoś dołożył 60 boxów, super!

7. Do godziny 20:30 na stronie zostało 36 sztuk boxów i znów doszło do cudownego rozmnożenia. Tym razem ktoś dodał kolejne 100 pudełek i licznik pokazywał już 136.

8. Pozostałe 136 boxów (w porównaniu do poprzednich godzin sprzedaży) rozchodziły się już w ślamazarnym tempie i dopiero po kolejnych 22 godzinach "wyprzedały" się wszystkie pokazując następnego dnia o godzinie 17:19 pusty licznik.

9. Warto przyjrzeć się także liczbie wyświetleń filmu promującego boxa. Przez pierwsze 5 godzin od publikacji film obejrzało 7328 osób. Dokładnie o godzinie pierwszej w nocy ruch na stronie wzrósł diametralnie - w ciągu zaledwie 2 godzin przybyło ponad 5.000 odsłon. Nie przełożyło się to jednak na liczbę lajków czy komentarzy. Warto dodać, że ruch pod filmem można kupić. Konfiguracja i zaakceptowanie kampanii marketingowej trwa zwykle około 5 godzin. Ten argument może nie mieć pokrycia z rzeczywistością z powodu rozbieżności w naliczaniu wyświetleń przez serwis YouTube

10. Co ciekawe, wg statystyk filmu, w ciągu 5 godzin od publikacji materiału usunięto PRZYNAJMNIEJ 61 komentarzy (~20% wszystkich). Wiele osób na Facebookowej grupie "Kosmitologia" potwierdza, że nawet niewulgarne i nieobraźliwe komentarze były pacyfikowane, co jest wielce niepojące.

11. Szukaliśmy także wzmianek o poprzedniej edycji Kacpoboxów, która rzekomo rozeszła się w nakładzie 1900 sztuk. Niestety - trafiliśmy jedynie na jedną recenzję, którą opublikowała osoba o takim samym nazwisku, co właścicielka Iloveboxa. Przy tak dużej liczbie sprzedanych pudełek to dość zastanawiające.

12. Pojawiają się także komentarze i wpisy w mediach społecznościowych, z których wynika że część pudełek z poprzedniej edycji (w całości lub części) nie dostarła do klientów. Sam zamówiłem (w listopadzie ubiegłego roku) w tym sklepie szminkę, której do tej pory nie otrzymałem. Wielokrotnie próbowałem skontaktować się z tym sklepem drogą emailową, jednak nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.

13. Wisienką na torcie jest wątek sławnego użytkownika "DEATH PIEKŁO", który jeszcze 2 miesiące temu groził Kacprowi śmiercią. Pojawił się on w sekcji komentarzy i radośnie stwierdził, że już jest dobry i nawet kupił jednego Kacpoboxa. Sam autor mu odpisał i go pochwalił. Wsponiany użytkownik nawet odlajkował profil "L'Oréal". Cóż za piękna przemiana podmiotu lirycznego tej wątpliwej jakości noweli! Panu Kacprowi gratuluję dziecięcych pokładów kreatywności, a osobom "pozwanym" polecam zakup kolejnego boxa - może w ramach wdzięczności akt oskarżenia zostanie wycofany ; >


Wykres ilości sprzedanych boxów w czasie:


Wyświetlenia, lajki i komentarze pod filmem: (uwaga - nagły peak wyświetleń może wynikać z opóźnień naliczania wyświetleń przez serwis YouTube!)


Przyrost i ubytki komentarzy w czasie:


Sprzedaż boxów i obciążenie w pierwszych 2 godzinach:


Wątek użytkownika DEATH PIEKŁO: